Әлеуметтік шындықты эстетизациялау контекстіндегі медиакоммуникация.


Қаралымдар: 41 / PDF жүктеулері: 15

Авторлар

DOI:

https://doi.org/10.32523/2616-7255-2024-147-2-246-267

Кілт сөздер:

эстетизациялау; эстетика; эстетикалық; әлеуметтік шындық; перцептивті, аксиологиялық, прагматикалық аспектілер; медиа коммуникация, әсер ету.
Жүктеп алу PDF файлын жүктеп алу

Аңдатпа

Әлеуметтік шындықты эстетизациялау – бұл әлеуметтік кеңістіктің әртүрлі салаларына әсер ететін және әлеуметтік қатынастарды, тәжірибелерді және білімдерді қайта құру ретінде көрінетін көп қырлы процесс. Ғылыми кеңістікте және шығармашылық қызметте «эстетизациялау» терминінің көп қолданылуына қарамастан, бұл терминнің категориялық мәні белгісіз күйінде қалып отыр және эстетизациялау процесінің мәні туралы жалпы түсінік жоқ. Осы саладағы ғылыми зерттеулерден эстетизациялаудың жеке көріністерін байқауға болады, яғни саясатты, ғылымды, тарихты, соғысты, зорлық-зомбылықты, өлімді және күнделікті өмірді эстетизациялау және т.б. Біз өз зерттеулерімізде эстетиканың тарихи, гносеологиялық және онтологиялық негіздеріне жүгіндік, бұл әлеуметтік шындықты семантикалық қайта құрудың макропроцессі ретінде эстетизациялаудың жалпы ғылыми көзқарасын ұсынуға және перцептивті, аксиологиялық, прагматикалық аспектілерін көрсете отырып, оның үш аспектілі құрылымын дамытуға мүмкіндік берді. Осылайша қалыптасқан эстетикаландырудың тұжырымдамалық негіздері бізге бүгінгі таңда өзекті болып табылатын медиакоммуникацияны эстетикалау үдерісі туралы түсінікті одан әрі ұсынуға мүмкіндік берді. Оның мәні – коммуникативті процесті құруда және оның формалары мен құралдарын таңдауда реципиенттің сезімтал интеллектісі мен ақылды эмоцияларына сүйену. Эстетизациялық медиакоммуникацияда визуалды-сенсорлық және экспрессивті-эмоционалды элементтер рационалды-ақылға қонымды, бейнелі, аффект және эффектке баса назар аударылады. Жаңа сезімтал экспрессивті және тартымды бұқаралық бейнелерді жасай отырып, медиакоммуникация сенсорлық қабылдау формаларын өзгертіп қана қоймайды, сонымен қатар қазіргі заманғы «медиа адамының» архетиптік құрылымдарын және әлеуметтік қабылдауды өзгертеді. Бұл «адам психикасының эстетикалық модуляциясы» (Ф.Шиллер) арқылы қоғамның «іргелі идеологиялық қайта құруындағы» (Т. Иглтон) эстетиканың әлеуетін ашады.

Downloads

Download data is not yet available.

Әдебиеттер тізімі

Arceo C. Aestheticization of violence and politics of perception // Academia Letters. 2021. URL: https://doi.org/10.20935/AL2289 (дата обращения: 20.03.2024).

Baumgarten A. Aesthetica. – Hildesheim: Georg Olms, 1961. – 629 р.

Benjamin W. Illuminations: Essays and Reflections. – New York: Schocken Books, 1969. – 278 р.

Dagalp I., Hartmann B.J. From «aesthetic» to aestheticization: a multilayered cultural approach // Consumption Markets & Culture. № 25 (1). – 2021. – Р.1-20.

Eagleton T. The Ideology of the Aesthetic // Poetics Today. – No. 9(2). – 1988. – Pp. 327-338.

Fbaul T.L. Death Aesthetization in Contemporary Artistic Practices // Arte, Individuo y Sociedad. – № 28(2). – 2016. – P. 371-385.

Featherstone M. Consumer Culture and Postmodernism. London: SAGE Publications, 2007. – 232 p.

Hansen K.A. It’s a Dark Philosophy: The Weeknd’s Intermedial Aestheticization of Violence // On Popular Music and Its Unruly Entanglements. – Springer International Publishing, 2019.

Mann B. How America Justifies Its War: A Modern/Postmodern Aesthetics of Masculinity and Sovereignty // Hypatia. – № 21 (4). – 2006. – P. 147-163.

Marchiori D. Media Aesthetics // Preserving and exhibiting media art, eds. J. Noordegraaf, C.G. Saba, B. Le Maître, V. Hediger. – Amsterdam: Amsterdam University Press, 2013. – P. 81-99.

McGregor R. Art and the Aesthetic // The Journal of Aesthetics and Art Criticism. – № 32 (4). – 1974. – Р. 549-559.

Rancie`re J. The Aesthetic Dimension // Critical Inquiry. – № 36 (1). – 2009. – Рp. 1-19.

Schiller F. von 1965 On the Aesthetic Education of Man. – New Haven: Yale University Press, 1954. – 128 р.

Zagidullina M. Сreating an atmosphere: media aesthetic analysis of journalistic prospects // Creativity studies. – № 13 (1). – 2020. – Pp. 152-163.

Zubiri X. Sentient intelligence. – Washington: The Xavier Zubiri Foundation of North America, 1999. – 389 p.

Вакулич Н.Р. Образование и личность в современном социокультурном пространстве // Образование в современном мире. – Саратов, 2009. – С. 106-112.

Войтик Е.А. К вопросу определения медиакоммуникации как понятия // Открытое и дистанционное образование. – № 1. – 2013. – С. 26-31. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=18925095 (дата обращения: 20.03.2024).

Выготский, Л.С. Психология искусства. – М.: Педагогика, 1987. – 344 с.

Гегель Г.В.Ф. Лекции по эстетике: в 2-х т. Т. 2. – М.: Наука, 2007. – 608 с.

Кант И. Критика чистого разума. – М.: Наука, 1999. – 655 с.

Киричкова М.Е., Краснощеченко И.П. Образная сфера психики как фокус работы с проблемами клиента в психотерапевтической практике с позиции разных подходов // Вестник Костромского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Социокинетика. – Т. 26. № 2. – 2020. – С. 100-106.

Киященко Н. Эстетика – философская наука. – М.: Вильямс, 2006. – 592 с.

Кожемякин Е.А. Дискурс-анализ в современном социально-гуманитарном знании // Человек. Сообщество. Управление. – №3. – 2006. – С. 25-39.

Козырьков В.П. Эстетизация как способ существования современного общества // Труды Нижегородского государственного технического университета им. Р.Е. Алексеева. – № 2(87). – 2011. – С. 264-276.

Колодий, В.В. Визуальность как феномен и ее влияние на социальное познание и социальные практики: автореферат дис… канд. философ. наук – Томск, 2011. – 27 с.

Коломиец Г.Г. Эстетика и категория «эстетическое» // Вестник Оренбургского государственного университета. – № 7. – 2007. – C. 115-125.

Лейбниц Г. В. Сочинения в четырех томах: Т. I, отв. ред. В.В. Соколова. – М.: Мысль, 1982. – 636 с.

Лосев А.Ф. Эстетика // Философская энциклопедия: в 5 т. Т.5, глав. ред. Ф.В. Константинов. – М.: Советская энциклопедия, 1970. – С. 570-577.

Пименов Н.П. Концепты новых форм политической коммуникации в современной России // Известия Иркутского государственного университета. Серия: Политология. Религиоведение. – Т. 11. – 2015. – С. 105-111.

Поцелуев С.П. Символическая политика: констелляция понятий для подхода к проблеме // Полис. Политические исследования. –№ 5. – 1999. – С. 62-75.

Русакова О.Ф., Русаков В.М. PR-Дискурс: теоретико-методологический анализ. ‒ Екатеринбург: Институт философии и права УрО РАН, 2008. – 282 с.

Статкевич И.А. Эстетизация как способ освоения реальности // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. Серия: Социальные науки. – № 3 (15). – 2009. – С. 78–84.

Уланович О.И., Волкова К.П. Когнитивные механизмы и коммуникативные эффекты технологии медиафреминга в моделировании образа «терроризма/экстремизма» в англоязычной политической коммуникации // Вестник Псковского государственного университета. Серия: Социально-гуманитарные науки. – Выпуск 12. – 2021. – С. 97-107.

Шатунова Т.М. Социально-эстетическая онтология современности: эстетизация и глобализация // Ученые записки Казанского государственного университета. Серия: Гуманитарные науки. – Т. 149, кн.5 – 2007. – С. 266-280.

Жүктеулер

Жарияланды

2024-06-08

Журналдың саны

Бөлім

ФИЛОСОФИЯ