XIX ғасырдың екінші жартысы–ХХ ғасырдың басындағы Ресей империясының Орталық Азия аймағының қалыптасуын модернизациялау индикаторлары


Қаралымдар: 66 / PDF жүктеулері: 63

Авторлар

  • Мария В. Рыгалова Алтай мемлекеттік университеті

DOI:

https://doi.org/10.32523/2616-7255-2021-136-3-74-89

Кілт сөздер:

жаңғырту; Ресей империясының Орталық Азия өңірі; білім беру жүйесі; жаңғырту индикаторлары.

Аңдатпа

Модернизацияны зерттеу тақырыбы тарихшылар арасында сұранысқа ие, өйткені ұзақ хронологиялық қамту әлеуметтік дамудың әртүрлі бағыттарын қамтиды: демография, әлеуметтік-экономикалық, саяси, мәдени және т.б. Ресей империясының Орталық Азия аймағы XIX ғасырдың екінші жартысы-ХХ ғасырдың басы осыған байланысты зерттеушілер үшін үлкен қызығушылық тудырады, өйткені Ресейдің шеткері аумақтарын модернизациялаудың географиялық орналасуына, халықтың ұлттық құрамы және қоғамның дәстүрлілігіне байланысты өзіндік ерекшеліктері. Жаңғырту бағыттарының бірі білім беру болып табылады. Зерттеушілердің пікірінше, оны модернизацияның рухани аспектісіне жатқызуға болады. Дереккөздердің ақпаратына, сондай-ақ Ресей империясының шет аймақтарының даму ерекшеліктеріне сүйене отырып, мақалада сипатталған облыстардың мысалында егжей-тегжейлі сипатталған білім беруді дамыту индикаторлары анықталды (оқу орындарының саны мен халықтың білім беру процесіне қатысуы, жергілікті халықтың білім беруге қатысуы (50% - дан астам шетелдіктер халық құрамының ерекшелігіне байланысты бөлек қарастырылады), қыздардың білім беру процесіне қатысуы (бұл индикаторды қоғамның дәстүрлілігіне байланысты ерекше назар аудару керек). Білім беру желісі құрылымының индикаторы, оның күрделенуі мен кеңеюі, халықтың сауаттылық деңгейі. Таңдалған индикаторлардың жиынтығын талдау Ресей билігі аумақты жүйелі модернизациялау саясатын жүргізуі қоғамның дәстүрлі негіздерін түбегейлі бұзу жоқ деген қорытынды жасауға мүмкіндік береді. Мұны шетелдік мектептер, шетелдіктер мен орыстарды бірлесіп оқытуға арналған оқу орындары, шетелдіктердің, соның ішінде облыстан тыс жерлерде орта білім алу мүмкіндіктерімен байланысты білім беру саясатынан көруге болады. Оқу орындары, оқушылар санының өсуі, кәсіптік оқу орындары есебінен мектептер желісінің кеңеюі тек білім беру жүйесінің ғана емес, сондай-ақ жаңғыртуды қозғаған әлеуметтік-экономикалық өмірдің түрлі салаларының даму көрсеткіштері болып табылады.

Downloads

Download data is not yet available.

Жүктеулер

Жарияланды

2021-09-30

Дәйексөзді қалай келтіруге болады

Рыгалова , М. В. (2021). XIX ғасырдың екінші жартысы–ХХ ғасырдың басындағы Ресей империясының Орталық Азия аймағының қалыптасуын модернизациялау индикаторлары. Л.Н. Гумилев атындағы Еуразия ұлттық университетінің хабаршысы. Тарихи ғылымдар. Философия. Дінтану сериясы, 136(3), 74–89. https://doi.org/10.32523/2616-7255-2021-136-3-74-89

Журналдың саны

Бөлім

ТАРИХИ ҒЫЛЫМДАР